dinsdag 17 februari 2009

Ding 10 Delicious

Delicous en social en bookmarken….
Toch nog de goede website gevonden. Ik heb de website van het digitale Leeuwarder Courant Archief toegevoegd aan het 23 dingen account en zag meteen, dat 45 anderen deze website ook in hun persoonlijke bookmarks hebben. Daarna heb ik zelf een account aangemaakt http://delicious.com/bildtstar en enkele van mijn favorieten daarin gezet en getagged. De Leeuwarder Courant viel even in het niet bij de International Movie Database, favoriet van 33116 mensen!!!
Ik heb niet al mijn favorieten erin gezet, omdat er veel in zitten, die alleen voor mij van belang zijn. Wel zie ik het helemaal zitten voor de bibliotheek: voor het inlichtingen werk, maar met name ook voor al@din medewerkers. Ook doe ik mee met de internet zoekwedstrijden Nationale Krakercompetitie en Serendip en ook daarvoor lijkt Delicious mij een handige “tool” (na al het lezen van dit “ding 10” denk ik ook al in het Engels!).
Is dit wat om in clusterverband te doen of kunnen we beter over deze grenzen kijken?
Hoe je het dan allemaal overzichtelijk moet houden weet ik nog niet. Is het een idee om de pimrubrieken als tagbundles te gebruiken? We moeten na deze cursus maar eens brainstormen.

ps
(Annelies, ik zie het helemaal zitten met jouw 2000 favorieten erbij)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten