vrijdag 23 januari 2009

Opruimen en sorteren





Eergister een emmer vol met "strandvondsten" meegenomen naar huis. Maar zoals zo vaak gebeurt, bleef hij maar in de garage staan. Gister eens even alles kritisch bekeken en gesorteerd. Grote stenen in de tuin gelegd, kleinere in de vensterbank Gekleurde stukjes glas in een mooie schaal verzameld, een stuk grillig gevormd hout in de hal. De rest bij nader inzien weggegooid!


Toen ik zo eenmaal bezig was, kreeg ik de smaak te pakken en dacht ik, dit moet ik ook mijn netvibes site doen. Dus feeds we


er verwijderd, die ik er al oefenend op had gezet. Maar ook nieuwe tabs gemaakt met feeds van mijn favorieten. Ook heb ik sommige bewerkt en het aantal getoonde items verkleind, zodat je niet van die lange kolommen krijgt. De egofeed heb ik even aan mij voorbij laten gaan.
Ik vond wel, dat er toch nog veel sites zijn, die geen RSS feed hebben. Soms kun je dan de url plakken en komt er toch nog een te voorschijn, maar meestal niet. Ook op onze bieb site kon ik er geen een ontdekken.

Kun je eigenlijk op je eigen weblog ook een RSS feed plaatsen? Het zou mooi zijn, als we voor alle bnwf bloggers één RSS feed hadden. Je kunt dan op je netvibes meteen zien of er nieuwe dingen op een weblog staan.



















2 opmerkingen:

  1. Hoi Yntskje

    bij ons is dat wel zo dat je van allle deelnemers in een oogopslag ziet of er iets nieuws op hun blog staat. Heel handig. Ik heb ze bij elkaar onder een tab in netvibes. Moet bij jullie dus ook kunnen. Ik neem aan dat de cursusleiders dit ook lezen dus...afwachten maar. gr Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Yntskje, wat een prachtige foto van die stenen....

    BeantwoordenVerwijderen