maandag 20 april 2009

Ding 21 vervolg

Nog even terug naar Ding 21.

De Fryske aquabrowser is al heel lang een favoriet van mij. Ik gebruik hem vaak, als ik bv in Bicat door te weinig (of verkeerde) informatie van een klant iets niet kan vinden. In de aquabrowser lukt het bijna altijd wel, voor reserveren of aanvragen ga ik dan wel terug naar Bicat ( een beetje omslachtig, maar werkt goed).



WorldCat kende ik helemaal niet, prachtig zo’n wereldwijde catalogus en misschien wel gebruiksvriendelijker dan Picarta. Alhoewel ik zaterdag een boek, waarvan de klant alleen de titel wist -en in Bicat en Picarta niet (snel) te vinden met alleen die gegevens- ik ook dit boek niet in de WorldCat kon vinden. Pas na meer gegevens gevonden te hebben bij de boekhandel(!) vond ik het boek in Picarta en in WC, met bij die laatste de vermelding hoever de dichstbijzijnde (en in dit geval enige) bibliotheek van St.Anna verwijderd is.
Hopelijk kunnen alle bibliotheken over een tijdje rechtstreeks voor hun leners in WorldCat boeken aanvragen of nog mooier kunnen leners dat zelf via zoek&boek doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten