donderdag 2 april 2009

Ding 19 Sociaal netwerken

Ik heb me een aantal jaren geleden aangemeld bij Hyves, omdat ik daartoe uitgenodigd werd door een vriendin. Ik wist toen amper wat Hyves inhield en heb er dus niets mee gedaan. Zo nu en dan kreeg ik een mail Someone tagged you…, maar die verwijderde ik altijd. Heel erg sociaal dus!
Ik heb me nu aangemeld bij Facebook, maar ik weet nog niet wat het me op gaat leveren. Ik las dat je bij Facebook gewoon je zelf introduceert en daarbij je eigen naam gebruikt. Bij bijvoorbeeld MySpace gebruiken mensen vaak nicknames en creƫren ze een virtueel iemand.
Facebook was oorspronkelijk voor studenten en ik las in een artikel, dat die studenten echt niet zaten te wachten op docenten, ouders en bibliothecarissen op hun sociale netwerk.
Zou er in de loop van de jaren iets veranderd zijn? Als ik lees dat er een speciaal netwerk voor babyboomers is opgericht –Sociabel.nl - denk ik het niet. Iedere groep mooi in zijn eigen netwerkje.
Ik heb een tijdje geleden een mooie column van Jantien de Boer in de LeeuwarderCourant gelezen. Ik was het nu vergeten, maar las hem weer op de weblog van collega Annelies. Ik wil hem jullie niet onthouden.
Ook heb ik een prachtige foto gevonden, die precies weergeeft, hoe ik het liefst sociaal netwerk. Gewoon met een paar vrienden een hapje eten!

De toepasselijke titel van deze foto is "Sociable and networked"

Originally uploaded by Laura Whitehead

Translation for Laura:

In this blog I tell my colleagues and my teacher, that for me the best way of social networking is to have dinner with a few friends, your photo gives me a nice opportunity to illustrate this. Thanks!

2 opmerkingen:

  1. Hoi,
    Facebook wordt inderdaad veel door studenten gebruikt. M'n dochter begon er ook mee, want veel van haar medestudenten komen uit het buitenland, die hebben niets met Hyves. Ze houden een beetje contact via Facebook als ze weer uitvliegen naar andere landen. Tot nu toe heeft ze geen bezwaar tegen deze moeder in haar netwerk.. Tot nu toe vind ik Facebook plezieriger in het gebruik dan Hyves, maar met beide doe ik (te) weinig.
    Leuke foto trouwens, staartmeesjes toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja Engelse staartmeesjes, dus in dit geval
    long-tailed tits!

    BeantwoordenVerwijderen