dinsdag 31 maart 2009

Ding 18 Library Thing

.
Het is voorjaar en het wordt mooi weer, dus alles naar buiten om te "wierjen". Ook de boeken die zich overal in het huis bevinden en -ware stofnesten zijn- moeten eraan geloven. Ik had gehoopt, dat de klus snel geklaard zou zijn met Library Thing, maar dat ging wel erg veel tijd kosten. Zoals altijd met opruimen, kom je allerlei andere interessante dingen tegen. Ik had al enkele boeken afgestoft en weer in de nieuwe boekenkast gezet, toen ik ontdekte dat ik blijkbaar te hard op de voorkanten had gepoetst, want die waren verdwenen. Geprobeerd de covers er weer op te krijgen en ja hoor, dat lukte. Helaas blijkt bij publiceren op mijn weblog in een gadget, dat andere titels nu het front hebben verloren.



Onbegrijpelijk, want zoals jullie kunnen zien, staan ze keurig in mijn boekenkast. Ik zie op mijn weblog, dat de zichtbare titels wisselen, geweldig! Ik heb er helaas maar 12 opgezet (de rest ligt nog buiten zoals je ziet), dat is iets meer dan twee plankjes, dus ben je snel uitgekeken. Ik lees op enkele weblogs van collega's, dat dit niet hun favoriete ding is en eigenlijk voel ik dat ook zo. Ik zie genoeg mooie titels voorbij komen op mijn werk of ik krijg tips van collega's en vrienden. Bovendien staat mijn boekenradar altijd aan en haal ik titels uit kranten, uit tijdschriften, van radio/tv.

Wat de toepassing in de bibliotheek betreft: het is toch de bedoeling, dat we binnenkort de toepassing My Discoveries op de site krijgen?

2 opmerkingen:

  1. Hoi Yntskje, wat heb jij een geweldige mooie boekenkast buiten staan.
    Zeg nou zelf, dan hoef je toch helemaal niets meer.
    Ik wil nog wel eens samen met jou uitvinden hoe ik de lege kaften wegwerk, maar ik zie dat jij ook een lege kaft hebt.
    Hoe heb jij de titels via een gadget erin gekregen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Jose,
    In mijn bibliotheek hebben alle boeken een voorkant. Als er een lege bij zit, kun je daarop klikken en dan kiezen voor change cover. Ik heb er ook een paar zelf toegevoegd via afbeeldingen (als er niet één aanwezig was in library thing). Als je naar de indeling van je weblog gaat en je kiest gadget toevoegen, neem dan de tweede keuze HTML/Javascript, hierin de url plakken: en klaar is Jose.
    Groeten Yntskje

    BeantwoordenVerwijderen