dinsdag 3 maart 2009

Ding 11 wiki's ontdekken

Het duizelt me eerlijk gezegd een beetje van alle informatie. Dat komt waarschijnlijk omdat het deze keer echt allemaal over lees- en schrijfwerk gaat en veel in het Engels is. De toepassingen in de bibliotheek zullen er wel zijn, maar voor mij nog niet echt duidelijk. Op de literatuurwiki van bibliotheek Deventer zie ik wel leuke dingen en voor ons misschien ook een mogelijkheid om op die manier een Bildtse wiki te maken. Waarschijnlijk zijn wiki's zijn heel goed te gebruiken bij bepaalde activiteiten bv Jonge Jury. Maar ja, terwijl ik dit schrijf denk ik, dat dat ook net zo goed via een weblog kan. Hopelijk kunnen we hierover nog eens brainstormen om het voordeel van een wiki voor mij iets helderder te krijgen.Wel denk ik aan een aanvulling op de catalogus met bv recensies van leners bij titels, alhoewel ik op een blog van een collega lees, dat dit in de toekomst via Discoveries in de Aquabrowser komt! Verder weet ik niet hoe tevreden iedereen over het werken met Citrix is, ik heb daar persoonlijk weinig mee te maken, maar omdat ik veel gelezen heb over toepassingen binnen bedrijven, liggen daar misschien ook mogelijkheden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten