woensdag 11 maart 2009

Ding 15 Podcast

Ik ben even afgedwaald van de rode (vakantie) draad die door mijn opdrachten loopt. Jullie hebben kunnen lezen, dat ik een zandkasteel voor Tiny Mulder heb gebouwd, dat ik even contact heb gehad met kantoor om een document te delen en dat ik uitgebreid gechat heb met het thuisfront.
Vandaag naar een plaatselijke markt geweest en een doos Fuji appels gekocht.







Thuisgekomen bleek, dat het zeer bijzondere “apples” zijn, er zit namelijk -zoals jullie kunnen zien op de foto-"muziek" in. Daar snel mee aan de slag dus.
De sites Radiocast, Gespod en Podplaza bekeken en verschillende RSS feeds naar mijn Netvibes pagina gebracht. Ik heb iTunes geinstalleerd en daarna uitzendingen van Radio FM classic gedownload. Goed gelukt, maar meteen kwam ook alle muziek uit de bibliotheek van mijn MP3 speler binnen in iTunes. Die was al niet georganiseerd, dus nu moet ik grote schoonmaak houden in deze nieuwe muziekbibliotheek. Er kwamen zelfs zomaar drie –per ongeluk met de digitale camera gemaakte filmpjes van een paar seconden- binnen!
Ben er wel de hele avond mee zoet geweest, want het overbrengen naar mijn MP3 wilde maar niet lukken. Toen eerst de muziek op een cd gebrand zo toch op mijn ZEN gekregen. Vandaag gewandeld met de filmmuziek van RadioFM classic op mijn hoofd, de reclame en het nieuws neem ik op de koop toe. Ik vind het echt geweldig, weer eens iets anders dan de muziek van onze eigen cd’s. En nog veel meer :In Europa van Geert Mak staat al jaren bij ons in de boekenkast, kan ik me nu mooi allemaal laten vertellen door meneer Mak zelf. Ik weet allang, dat er veel mogelijkheden voor downloaden zijn, maar het was er steeds nog niet van gekomen. Volgende keer misschien lopen met de interviews van Simek in mijn mijn oren of met "Andermans Veren" op mijn hoofd!




Voor de bibliotheek zie ik nog niet direct grote mogelijkheden. Om nu een lezing of gedichtenavond aan te bieden aan mensen, die er die avond niet bij waren lijkt me niet echt zinvol. Ik heb verschillende podcasts van bieb Waterweg bekeken en die maakten nog niet echt veel indruk op me. Ik denk, dat zoiets veel tijd en energie gaat kosten, zonder dat het wat oplevert. Bovendien las ik, dat het nog niet eenvoudig is om een goeie podcast te maken en kwaliteit is toch wel een must.
Een goed idee las ik op de weblog van een collega uit Joure: Laat iemand met een mooie voorleesstem een stukje voorlezen uit een boek en plaats dit bij de nieuwe aanwinsten of bij De Tip van de Maand.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten