maandag 20 april 2009

Vergeet-mij-niet


23 dingen, een lange cursus met als gevolg, dat je aan het eind van het verhaal sommige dingen die je in het begin gedaan hebt al weer vergeten bent. Even een voorbeeldje:
Ik had het gedicht Bitterswiet van Tiny Mulder ingesproken voor het nationaal declamatie concours van het Avro programma De Sandwich van Jacques Klöters. Een paar weken geleden liet hij op zondag morgen een fragment uit dat gedicht horen met de vermelding, dat hij er geen woord van kon verstaan. Ik heb toen de Nederlandse vertaling – met een klein verhaaltje erbij- ingesproken. Maar voor het zover was, moest ik die versie eerst weer vinden. Ik bezit zelf de Friese bundel, het boekje met de 82 vertalingen van dit gedicht, dat ik had gebruikt bij een gedichtenavond, had ik al weer ingeleverd in de bibliotheek en dat was al lang weer teug naar bieb Heerenveen. Toen maar even gespeurd op het internet en ja hoor met de trefwoorden bitterswiet Nederlandse vertaling in google is de vijfde link mijn eigen weblog!!!
Bildtstar Ding 12 Zandbak
De door mij gemaakte wiki, al helemaal in het vergeetboekje!!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten